Alopesi Areata Nedir?

Alopesi, saç kaybını ifade eden bir terim olup birkaç türü bulunmaktadır. Alopesi areata, genellikle saç derisindeki yuvarlak yamalarda saç kaybı ile karakterize edilen en yaygın saç kaybı bozukluklarından biridir.

ALOPESİ AREATA’NIN NEDENLERİ NELERDİR?

Alopesi areata’nın tam olarak nedeni bilinmemekle birlikte, bağışıklık sisteminin saç foliküllerini yanlışlıkla hedef aldığı düşünülmektedir. Saç folikülü, derinin tabanında bulunan ve saçı tutan ceptir. Folikül saldırıya uğradığında, bu saçın cildin yüzeyinin hemen altına düşmesine neden olur. Saç derisi genellikle normaldir. Nadiren saç derisi hafifçe kaşınabilir, ancak genellikle ilişkili belirtiler bulunmamaktadır.

ALOPESİNİN FARKLI TÜRLERİ NELERDİR?

Alopesi areata’nın üç farklı formu bulunmaktadır. Tür, ne kadar saç kaybı yaşandığına bağlıdır:

• ALOPESİ AREATA: Bu en yaygın türdür. Alopesi areata’lı kişilerin yuvarlak, iyi tanımlanmış saç dökülme lekeleri vardır, bazen sadece bir veya birkaç leke.
  • ALOPESİ TOTALİS: Saç derisinin tamamında saç kaybı.
  • ALOPESİ UNİVERSALİS: Saç derisi ve vücut tüylerinin tamamında kayıp.

ALOPESİ TEŞHİSİ NASIL KONUR?

Çocuğunuzun doktoru, alopesi areata teşhisini çocuğunuzu muayene ederek ve ailenizle konuşarak koyacaktır. Teşhis koymak için genellikle test gerekmez. Alopesi areata’lı çoğu çocuk genellikle sağlıklıdır. Alopesi areata’lı bazı çocuklarda bağışıklık sistemi vücudun diğer organlarına, özellikle tiroid’e saldırabilir. Doktorunuz, vücudun diğer organlarının etkilenip etkilenmediğini görmek için bazı testler isteyebilir.

ALOPESİ AREATA TEDAVİSİNDEN NE BEKLENİR?

Doktorunuz, başlangıçta çocuğunuza alopesi areata için herhangi bir tedavi vermeme kararı verebilir. Saç bazen kendi kendine uzayabilir. Bazı çocuklarda “bekle ve gör” yaklaşımı, en iyi seçenek olabilir.

Diğer durumlarda doktorunuz tedavi vermeye karar verebilir. Alopesi areata için bazı tedaviler şunları içerir:

• topikal steroid kremler veya merhemler
  • kel lekelere steroid enjeksiyonları
  • squaric acid veya DPCP gibi kontakt duyarlılaştırıcılar
  • anthralin veya minoksidil gibi diğer topikal ilaçlar

Bu tedaviler bazı hastalarda faydalı olabilir, ancak tüm çocuklar tedaviye yanıt vermez. İyi bir tedavi yanıtına rağmen, saç gelecekte tekrar dökülebilir. Tedavi, zaten var olan kellik lekelerini tedavi etmeye yardımcı olabilir, ancak bu tedaviler yeni lekelerin oluşmasını engellemez.

ALOPESİ AREATA OLAN ÇOCUĞUMA NASIL DESTEK OLABİLİRİM?

• Çocuğunuzu alopesi areata konusunda eğitin. Açık ve dürüst olun ve çocuğunuza destek olun.
  • Çocuğunuzun öğretmeni ve müdürü ile tanıyı tartışın. Ne olduğunu bildiklerinde, çocuğunuzu okul ortamında daha iyi destekleyebilirler. Çocuğunuza sınıf arkadaşlarına bilgi verme seçeneği verin.
  • Çocuğunuzun saç kaybı hakkında soran biri olursa ne söylemesi gerektiğini öğrenmesine yardımcı olun. Bu, basit bir cevap olabilir, “Ben alopesiye sahibim” veya rahat hissettikleri herhangi bir şey olabilir. Hazır cevaba sahip olmak, bazı çocukların soruları daha kolay yönetmelerine yardımcı olabilir.
  • Çocuklar ve yetişkinler alopesi areatanın bulaşıcı olup olmadığını ve bunun kanserin bir belirtisi olup olmadığını sıklıkla merak ederler. Siz ve çocuğunuz, bunun ne bulaşıcı ne de kanserin bir belirtisi olduğunu söyleyebilirsiniz.
  • Çocuğunuza olumlu mesajlar ve övgüler verin. Bakış açınız, çocuğunuzun kendisi hakkında nasıl hissettiğini büyük ölçüde etkiler. Özsaygı çok önemlidir.
  • İyi bir problem çözme ve başa çıkma yöntemi modelleyin. Bu, duygularınızı gösterip paylaşmanın uygun olduğunu gösterir. Siz veya çocuğunuz başa çıkmakta zorlanıyorsa ve günlük yaşamınızı etkiliyorsa, bir danışmanla konuşmayı düşünebilirsiniz.
  • Çocuğunuzu dinleyin. Çocuğunuzun güvendiği ve konuşabileceği birisine ihtiyacı vardır. Bu kişi bir arkadaş, aile üyesi veya danışman olabilir.
  • Çocuğunuzu sevdiği şeylere yönlendirin ve onu kendini iyi hissettiren aktivitelere yönlendirin.
  • Çocuğunuza, alopesi olan diğer çocuklarla etkileşimde bulunma şansı tanıyın. Bu, deneyimlerini paylaşmalarına ve yalnız olmadıklarını bilmelerine olanak tanır.
  • Bu hastalığın çocuğun görünümü üzerindeki etkisini en aza indirmenin bir yolu da çocuğun peruk, şapka veya bandana takma seçeneğini sunmaktır.

AİLELER İÇİN DİĞER KAYNAKLAR NELERDİR?

Alopesi ile ilgili destek ve eğitim sağlamak için birkaç kaynak bulunmaktadır:

Ulusal Alopesi Areata Vakfı
P.O. Box 150760
San Rafael, CA 94915-0760
Telefon: (415) 472-3780
Faks: (415) 472-5343
Website: www.naaf.org
E-posta: info@naaf.org

Çocuk Alopesi Projesi
childrensalopeciaproject.org

Ulusal Alopesi Areata Kayıt Defteri
Ulusal Alopesi Areata Kayıt Defteri, alopesi areata’nın nedenini belirlemeye yönelik çaba kapsamında hasta bilgisi toplar.
Ücretsiz telefon numarası: (866) 837-1050