Hyperhidrosis Nedir?

Terleme, vücut sıcaklığını kontrol etmeye yardımcı olan normal bir vücut fonksiyonudur. Ter, ciltten buharlaşır ve vücudu soğutur. Sıcaklık ve duygu çoğu insanı terletir. Hyperhidrosis, çok fazla terlemedir. Vücut sıcaklığını kontrol etmek için gereğinden fazlasıdır.

Hyperhidrosis yaygın bir cilt sorunudur. Tüm insanların beşte biri (%5) veya daha fazlası bundan muzdarip olabilir. Hyperhidrosis her yaşta insanı etkileyebilir, ancak genellikle 25 yaşından önce başlar.

HYPERHIDROSIS’A NE SEBEP OLUR?

Çoğu çocukta hyperhidrosis’un tam olarak neyin neden olduğunu kesin olarak bilmiyoruz. Ter bezleri ve sinirlerin büyük bir rol oynadığını biliyoruz. Sinirler, ter bezlerine ter yapmalarını sağlayan sinyaller gönderir. Bilinen bir neden olmaksızın aşırı terleme, primer fokal hyperhidrosis‘tir. Primer fokal hyperhidrosis, en yaygın hyperhidrosis türüdür. Ailelerde geçebilir. Bazı çocuklarda hyperhidrosis’a tıbbi bir durum veya ilaç neden olur. Bu, sekonder hyperhidrosis olarak adlandırılır.

HYPERHIDROSIS’İN BELİRTİ VE SEMPTOMLARI NELERDİR?

Primer fokal hyperhidrosis genellikle elleri, ayakları ve/veya koltuk altlarını etkiler. Belirtiler, hangi vücut bölgelerinin etkilendiğine bağlı olarak değişir.

• Koltuk altı terlemesi, giysilerde görünür lekelere neden olabilir. Çocuğunuz bu lekeleri gizlemek için genellikle koyu renkli giysiler veya kapüşonlu sweatshirt’ler giymek isteyebilir. Başkalarının ıslak lekeleri görmesinden korktukları için sınıfta el kaldırmaktan veya büyük kucaklamalardan kaçınabilirler.
  • El terlemesi, okulda sorunlara (kağıtların yapışması veya kalem veya kalemle yazma konusunda zorluk yaşama, bilgisayarlar, dokunmatik ekran cihazları, spor veya müzik aleti çalma gibi diğer hobiler), bilgisayarlar, dokunmatik ekran cihazları, spor veya müzik aleti çalma gibi diğer hobilerde sorunlara neden olabilir. Ergenler ve daha büyük çocuklar el sıkışmaktan veya başkalarının elini tutmaktan utanabilirler.
  • Ayak terlemesi, koku ve cilt döküntüsüne veya belirli türde ayakkabıları giyme zorluğuna neden olabilir.

Bazı çocuklar için hyperhidrosis aynı zamanda duyguları ve özgüveni de etkileyebilir. Ebeveynler, çocuklarına bu konuda açıkça konuşmaları için teşvik etmeli ve nasıl etkilediğini anlamalarına yardımcı olmalıdır.

HYPERHIDROSIS NASIL TEŞHİS EDİLİR?

Bir dermatolog, sizin ve çocuğunuzla konuşarak ve bir cilt muayenesi yaparak hyperhidrosis’u teşhis eder. Doktorunuz, çocuğunuzun semptomları hakkında sorular soracaktır. Çoğu hastada kan testleri gerekli değildir.

HYPERHIDROSIS NASIL TEDAVİ EDİLİR?

Herkes için tek bir tedavi herkes için işe yaramaz. Yaş, konum ve ciddiyet gibi faktörler, tedavi kararlarını yönlendirebilir. Doktorunuz, çocuğunuz için en i

yi tedavileri seçmenize yardımcı olacaktır. Tedavilerin risklerini ve faydalarını doktorunuzla tartışın.

• Alüminyum tuzları:
    Alüminyum tuzları, doğrudan cilde uygulanan ilaçlardır. Ter kanallarını tıkar ve bazı hastalar için ter akışını azaltır. Birçok “klinik güçte” reçetesiz antiperspiranlar, alüminyum tuzları içerir. Alüminyum tuzları antiperspiranları reçete gücünde de bulunabilir. Alüminyum tuzlarını sabahları ve yatmadan önce kuru cilde uygulayın. Eğer çocuğunuzda cilt tahrişi oluşursa, her gün uygulamayı denemeyi bırakın.
  • Antikolinerjikler:
    Antikolinerjikler, sinirlerden ter bezlerine giden sinyalleri engeller. Bu ilaçlar cilde uygulanabilir (kremler, losyonlar, mendiller) veya ağızdan alınabilir. Bu ilaçları alırken hidrasyonu sürdürmek ve aşırı ısınmadan kaçınmak önemlidir. Eğer koltuk altınız için bir topikal kullanıyorsanız, ellerinizi uyguladıktan sonra iyice yıkadığınızdan ve gözlerinizi dokunmaktan kaçındığınızdan emin olun.
  • İyontoforez:
    İyontoforez, el ve ayak terlemesi için kullanılır. Eller ve/veya ayaklar yaklaşık 20 dakika boyunca bir musluk suyu banyosuna konur. Bir makine, suya bir elektrik akımı verir.
  • Botulinum toksini:
    Botulinum toksini, sinirden ter bezlerine giden sinyalleri engeller. Doktorunuz ilacı doğrudan etkilenen cilde her 6-12 ayda bir enjekte edecektir. Bu işlemin rahatsızlığına karşı topikal anestezi (buz ve/veya uyuşturucu) yardımcı olur.
  • Diğer tedaviler:
    Ameliyat, mikrodalga teknolojisi ve bazı diğer yeni terapiler de terlemeyi azaltabilir. Bu yeni tedavilerin tümü çocuklarda kullanım için onaylanmamış olabilir. Riskleri ve faydaları doktorunuzla tartışın.